EBÖSSZEÍRÁS 2025

FELHÍVÁS A ZÁKÁNYSZÉKI EBTARTÓK ÉS EBTULAJDONOSOK RÉSZÉRE
KÖTELEZŐ ADATSZOLGÁLTATÁS TELJESÍTÉSÉRE

Tisztelt Ebtartók és Ebtulajdonosok!

Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény (a továbbiakban: állatvédelmi törvény) vonatkozó rendelkezési alapján a tartás helye szerint illetékes települési önkormányzat ebrendészeti feladatainak elvégzése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira tekintettel, három évente legalább egy alkalommal
eb-összeírást végez, mely az ebtulajdonosok által, önbevallás útján teljesítendő.

Az állatvédelmi törvény értelmében az eb tulajdonosa és/vagy tartója az ebek összeírásakor KÖTELES a formanyomtatványban szereplő adatokat az Önkormányzat rendelkezésére bocsátani, az adatszolgáltatás az állatvédelmi törvény 42/B.§-a alapján KÖTELEZŐ! Aki ezen adatszolgáltatási kötelezettségének nem tesz eleget, állatvédelmi bírság megfizetésére kötelezhető, mely adók módjára behajtandó köztartozásnak minősül!

Fenti jogszabályi kötelezettségeknek eleget téve kérjük a Tisztelt Lakosságot, hogy a tulajdonában ill. tartásában lévő ebekről az Ebösszeíró Adatlapot. Amennyiben az eb már elhullott az erre szolgáló nyomtatvány kitöltésével szíveskedjenek ezen tényt is közölni hivatalommal.

Az ADATLAP letölthető a www.zakanyszek.hu honlapról, valamint igényelhető személyesen a polgármesteri hivatalban is!

Ebösszeíró adatlap letölhető innen!
Elhulott eb bejelentő adatlap letölthető innen!

Legfontosabb tudnivalók a kérdőív kitöltésével kapcsolatban:

  • Minden ebre vonatkozóan külön adatlapot kell kitölteni!
  • A kitöltés során a mezők kitöltése kötelező, a nem releváns részeket kihúzással kell jelölni.

Az adatokat az adatvédelmi szabályoknak megfelelően, a vonatkozó jogszabályi előírásokban foglaltak alapján kezeljük! Amennyiben az adatlap kitöltése során problémája adódik, vagy a kitöltéssel kapcsolatban kérdése merül fel, úgy a polgármesteri hivatalban Kollegáink készséggel állnak rendelkezésükre. (Kérjük ez esetben hozza be az eb oltási könyvét és a transzponderrel megjelölt eb esetén a chip adatlapját, amennyiben az oltási könyv nem tartalmazza az adatokat.)

A kitöltött adatlapokat folyamatosan fogadjuk, de azokat legkésőbb 2025. november 30. napjáig kell leadni. Az adatlapok benyújthatóak

  • személyesen a polgármesteri hivatalban, vagy
  • elektronikus úton megküldve a hivatal Hivatali Kapujára (azonosító: ZSZEKPMH,
    KRID: 503080161), vagy
  • emailben, (kitöltött és szkennelt formában) az info@zakanyszek.hu -ra, vagy
  • postai úton a 6787 Zákányszék, Lengyel tér 7. címre.
 Gárgyán István jegyző

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.