Az igazgatási szünetről szóló 2023. évi XXVI. törvény, valamint a 2023. évi téli igazgatási szünet elrendeléséről szóló 407/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése értelmében 2023. december 27. napjától 2024. január 1. napjáig igazgatási szünet került elrendelésre.
A kormányhivataloknak a kormányablak szakterületen az alábbiak szerint biztosított a folyamatos feladatellátás:
Vármegyénként egy kormányablak került nyitva tartásra kijelölésre, amely Csongrád-Csanád Vármegyében a Szeged, Rákóczi tér 1. szám alatti kormányablak.
A kijelölt kormányablaknak 2023. december 27., december 28. és december 29. napokon 9.00 – 14.00 óra között szükséges biztosítani az ügyintézést az alábbi ügytípusokban:
· Személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély);
· Lakcím ügyintézés;
· Ügyfélkapu regisztráció;
· NEK regisztráció;
· Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése;
· TAJ kártya másodlat kiadása.
Az ezen időszak alatti ügyintézések esetében mindenképpen mérlegelendő az előzetes időpontfoglalás igénybevétele az esetleges hosszabb várakozások, kellemetlenségek elkerülése érdekben, hiszen Csongrád-Csanád Vármegyében az igazgatási szünet alatt kizárólag a Szeged, Rákóczi tér 1. szám alatt lévő kormányablak tart nyitva.
Dr. Szántó Mária
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal
Mórahalmi Járási Hivatala
hivatalvezető