Tájékoztatás kerékpárút építéssel kapcsolatban

Zákányszék Község Önkormányzata a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz (TOP Plusz) „Élhető települések” tárgyú pályázati felhívás keretében „Kerékpárút fejlesztés Zákányszék és Bordány között – Zákányszéki szakasz” elnevezéssel TOP_PLUSZ-1.2.1-21-CS1-2022-00002 azonosítószámmal bruttó 400.000.000,- Ft vissza nem térítendő támogatásban részesült.

A megítélt támogatási összegből eddig felhasználásra került 26.710.000,-Ft (előkészítés, tervezés, ingatlanvásárlás, hatósági díjak, stb.), a fennmaradó összeg pedig elkülönített számlán rendelkezésre áll, mely másra nem fordítható.

 

Az építési tevékenység elvégzésére nettó 269.158.879,- Ft, azaz bruttó 341.831.776,- Ft áll rendelkezésre.

A kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás kiírásra került, azonban a benyújtott ajánlatok felbontását követően a közbeszerzési szakértő az ajánlatok áttekintése közben olyan összefüggéseket észlelt, mely alapján úgy ítélte meg, hogy az ajánlattevők valószínűsíthetően az eljárást megelőzően kapcsolatban álltak egymással, és nem önállóan egymástól függetlenül készítették el az ajánlataikat, ezen okból kifolyólag a szakértő a törvényi kötelezettségének eleget téve bejelentéssel élt a Gazdasági Versenyhivatal felé az ajánlattevők közötti kartellezés gyanújával. A felmerült gyanú és a versenyhivatali vizsgálat miatt az eljárást nem lehetett jogszerűen tovább folytatni, a képviselő-testületnek az eljárást érvénytelenítenie kellett, egyúttal új közbeszerzési eljárás indítását kezdeményezte.

 

A második eljárás lebonyolításra került, a képviselő-testület az eljárás nyertesének a VJD TRANS Kft. ajánlatát nyilvánította, melynek összege nettó 236.186.750,- Ft volt. A képviselő-testület továbbá megbízta a polgármestert a kivitelezési szerződés aláírására, melyet a szerződő feleknek az ajánlati kötöttség ideje alatt, legkésőbb 2025. május 23-ig kellett megtenniük. A szerződéskötéssel kapcsolatban több levélváltás és telefonhívás is történt, minden esetben a kivitelező határozta meg az aláírás időpontját és minden esetben ő is módosította azt, majd az utolsó pillanatban megtagadta a szerződés aláírását „vállalkozáson kívül álló okok miatt”. Bővebb indoklást kérésünk ellenére sem tettek.

 

Időrendi sorrendben a szerződéskötéssel kapcsolatos főbb események:

2025.03.24.     Összegezés kiküldése az ajánlatok elbírálásáról

2025.04.23.     Szerződéskötési időpont megadása kivitelező által → 2025.04.29.

2025.04.28.     Szerződéskötési időpont lemondása betegség miatt kivitelező által.

2025.05.08.     Szerződéskötési időpont megadása kivitelező általà 2025.05.13.

2025.05.12.     Szerződéskötési időpont lemondása indoklás nélkül kivitelező által.

2025.05.14.     Szerződéskötési időpont megadása kivitelező által 2025.05.16.

2025.05.15.     Szerződéskötési szándék lemondása kivitelező által

2025.05.23.     Ajánlati kötöttség lejárata

 

Fenti okok miatt újabb közbeszerzési eljárás lefolytatására van szükség.

 

Az Önkormányzattól független okok vezetnek a beruházás elhúzódására, de a megvalósításhoz szükséges támogatás továbbra is rendelkezésre áll, a kerékpárút és a gyalogátkelőhely meg fog valósulni.

                                                                                               Matuszka Antal
 polgármester

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.